fredag 23. september 2011

Hektisk tid

Jeg vet ikke hva jeg gjøre med tiden, for den flyr rett og slett bare fra meg!
Det har vært noen hektiske måneder nå...
Først og fremst var det planlegging av bryllup som stod på planen, så var det selve bryllupet og deretter bryllupsreise. Vell hjemme igjen var det styr med gaver, et nytt bryllup til min gode venninne Anette (som jeg også er forlover til) og planlegging av Emma Thereses 1 årsdag!
Hjelpe meg, det har skjedd mye på kort tid...

Jeg kan starte med bryllupet vårt.
Når det gjelder planlegging, så er det mer stress enn koselig egentlig. Fikse invitasjoner, bordkort, bordplassering, avtale med lokalet, avtale med toastmaster, prøvetimer til sminking og håroppsett, kjole, dress, solosang, kirkeprogram, blomster, and so on... Det er mer å tenke over enn man skulle tro. Men når alt endelig var i boks og vi bare var noen dager unna selve dagen, var det så koselig det kunne bli. Alt var slik vi ønsket at det skulle være. Vi fikk det til!
På generalprøva for bryllupet hadde jeg nerver som strakk seg langt opp og høyere enn høyest. Men dagen før og på selve dagen var jeg helt rolig og bare gledet meg.. Fredagen hadde jeg to av mine beste venninner hos meg og vi koste oss med god middag og dessert. Vi ordnet negler og gjorde oss godt forberedt på dagen som skulle komme.
På selve dagen trengte vi ikke vekkeklokka vi hadde stillt, da vi har en egen veldig levende vekkeklokke. Emma Therese er så trofast på det der altså...
Litt over åtte kom den snille frøkna som skulle gjøre håroppsettet og sminka på oss alle tre! Tusen takk Ane Linn! :)
Vi rakk å få i oss en herlig lunsj før vi hoppet inn i kjolene våre.. Før jeg rakk å komme meg inn i min, stod pappa her...
Ute i bilen hadde pappa brudebuketten min, og jeg ble så glad da jeg så den! Akkurat sånn jeg hadde tenkt meg!! :)
Så stod vi på utsiden av kirken, Emma Therese satt klar i høyvogna og klokkene ringte inn.
Så åpnet de dørne og organisten begynte å spille. Jeg hørte at han spilte, men jeg klarte ikke tenke over hva det var han spilte. Han skulle (som han sikkert også gjorde!) spille "Canon", men mine tanker var absolutt ikke rundt organisten. Jeg hadde mer enn nok med å ikke begynne å grine, se på alle de flotte menneskene som satt der og ikke minst irritere meg over at jeg klarte å tråkke på kjolen min!! (i etterkant må jeg bare le av det...)
Vielsen synes jeg var perfekt.. Tusen takk til dere som deltok til å gjøre den så bra! En spesiell takk til min kjære lillesøster som trosset seg selv og leste et vers fra bibelen! :) Jeg er så stolt over at du gjennomførte det, og ikke minst på måten du gjorde det! Du er helt fantastisk, vet du det?
Så var vi og tok bilder hos fotografen! Vi brukte havenstrøm photo og er superfonøyde med det! Vi valgte litt utradisjonelt å ta bilder på jernbanetomta. Nå har vi fått se resultatet av det og jeg angrer absolutt ikke! Jeg elsker bildene våre!!! <3 Ett av bildene kan du se her!
Videre opp til selskapet.. Vi hadde det på kommandantboligen i festningen. Middagen var herlig og jeg klarer ikke å beskrive hva jeg føler for alle talene som ble holdt.. Jeg er fornøyd og stolt! <3
Etter middagen var det dans, kaker og enda mere dans! Alle var i så godt humør den kvelden! PERFEKT! Jeg ble ganske fort sliten da, så vi tok (desverre) kvelden mellom 1 og 2 den nattan..
Dagen etter satt jeg i flere timer og gikk gjennom hele dagen, felte litt flere tårer og prøvde å sette ord på det jeg hadde opplevd. Jeg klarer det fortsatt ikke...

Allerede natt til mandag dro vi til Kypros, agia napa.. Det er ikke det enkleste jeg har gjort. Jeg gledet meg veldig til selve turen, men det var vanskeligere enn jeg hadde trodd å reise fra Emma Therese. Tro meg, det er så lenge til jeg gjør det igjen!! Men vi koste oss altså! Siden vi hadde gode 45 grader på dagen, valgte vi å ikke dra på noen dagsturer, for da tror jeg nemlig at jeg hadde dødd. Vi valgte stranda og bading hver eneste dag.. Hver kveld gikk vi inn til byen og der opplevde vi litt forskjellige ting. Endelig fikk vi vært på vårt favoritt sted igjen, Tony's taverna. Fire av syv dager spiste vi der.. Ellers var vi på noen forskjellige utesteder og koste oss med god drikke og underholdning. Resten av tiden brukte vi på å handle litt..
Det var ufattelig deilig å komme hjem igjen til vår lille solstråle og ho ble så glad for gavene vi hadde med.. Så fort vi var hjemme begynte gavekaoset, det stod poser med gaver rundt om i hele stua vår! Det var en hel del å rydde opp i og mange kort å lese. Vi fikk så mye fint! Heldige oss!

MEN! Det var ikke mye tid jeg kunne sette av til disse gavene, for jeg og den andre forloveren til venninna mi hadde en tale å ordne og et album å sette sammen. Ikke bare-bare, på tre kvelder. Men vi fikset det, og jeg synes det ble ganske bra. Bryllupet til Anette og Jørgen var også bra! :) En flott vielse og et herlig selskap..

Også var det vår lille skatt da, som fyllte 1 år 17.september! Jøye meg som tiden flyr.. Jeg tittet på babybilder og kan ikke helt fatte at ho har blitt så stor. Og kan så masse! Bursdagen feiret vi med pølser og mos, kaker og selvsagt masse gaver! Ho fikk trehjulsykkel, leker og masse fine klær! Til å begynne med var det ballongene som var mest spennende, så vi hadde mye gøy med de.
nå er trehjulsykkelen testet og ho synes det er gøy, men det blir nok enda mer stas når ho klarer å ordne selv.
Her er vår lille bursdagsjente!

Nå får jeg nesten avslutte dette lange innlegget med å ønske alle en riktig god helg!

Ingen kommentarer: